آرم شرکت
جستجو کردن

خواص پسته خام

امتیاز دهید:

خواص پسته

پسته خام فواید زیادی برای بدن ما دارد .پست شامل ویتامین ها مواد معدنی چربی ها و پروتئین ها است.بهترین روش این است که پسته به صورت طبیعی مصرف شود.

در هر ۱۰۰ گرم پسته این مواد غذایی وجود دارد ۵۶۲ کیلو کالری انرژی ۵ گرم کربوهیدرات ۳ گرم فیبر پروتئین ۳۹ گرم چربی ۱۰۲۵ میلی گرم پتاسیم ۴۹۰ میلی گرم فسفر ۷۰۰ میلی گرم ویتامین ب ۶ یک و دو دهم میلی گرم منگنز

برخی از مزایای پسته برای سلامتی را می گوییم. این ماده کالری کمی دارد. کالری پسته در مقایسه با میوه‌های خشک شده و آجیل‌هایی همچون بادام زمینی، گردو، بادام،فندق، آجیل برزیلی و شاه بلوط بسیار اندک است.

پسته حاوی مقادیر زیادی پروتئین است. مقدار پروتئین پسته در مقایسه با سایر آجیل‌ها بسیار بالاست. برای اشخاصی که رژیم گیاهخواری استفاده می کنند جایگزین بسیار خوبی برای گوشت است .محتوای چربی پسته نیز در مقایسه با آجیل‌های دیگر بسیار اندک است.

پسته منبع خوبی از اسیدهای چرب  غیر اشباع است. مصرف این ماده به صورت منظم می‌تواند سطح کلسترول بد خون را کاهش دهد و کلسترول خوب خون را نیز اضافه نماید. خوردن پسته به کاهش کلسترول کلسترول و فشار خون بدن کمک می کند میزان کلسترول بد بدن را کاهش و میزان کلسترول خوب را در بدن افزایش می‌دهد. همینطور خوردن پسته باعث کاهش فشار خون میشود در نتیجه ریسک بروز بیماری‌های قلبی را بسیار کاهش می دهد. پسته شامل مواد معدنی همون کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس، منگنز و سلنیوم  و فسفر است.

علاوه بر این سطح پتاسیم این ماده در مقایسه با سایر آجیل ها بسیار زیاد است. مقدار سدیمی که در پسته یافت می‌شود صفر است که همین امر موجب می‌شود این ماده با سایر آجیل‌ها متفاوت باشد. این موضوع برای افرادی که از پرفشاری خون رنج می‌برند خبر خوبی است زیرا این افراد مجبورند مصرف سدیم را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانند.

پس پسته جدا از اینکه یک آجیل خوشمزه است یک ماده غذایی بسیار مفید برای بدن استمغز پسته نوع یک

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین و جدیدیترین مقالات

مطالب مرتبط

مغز پسنه
مغز پسته

خواص مغز پسته برای کودکان

مغز پسته مغز پسته یکی از بهترین آجیل ها است و کودکان نیز علاقه بسیاری به خوردن این آجیل دارد.مغز …

کیک پسته
پسته

طرز تهیه کیک پسته

 کیک پسته پسته تازه :3/4 لیوان شیر پرچرب:1/3 لیوان تخم مرغ:3 عدد پودر هل :1 قاشق چایخوری آب پرتقال:2 قاشق غذاخوری آرد :2 لیوان کره:1/3 لیوان نمک:1/4 قاشق چایخوری وانیل :نوک قاشق چایخوری …

پسته احمد آقایی
پسته

خواص پسته خام

خواص پسته پسته خام فواید زیادی برای بدن ما دارد .پست شامل ویتامین ها مواد معدنی چربی ها و پروتئین …

پسته رفسنجان
پسته

شور کردن پسته به روش خانگی

پسته به دو صورت خام و شور وجود دارد ولی چون ممکن است بعضی افراد سود جو برای کسب سود …